Kometa Westa z 1976 r.

C/1975 V1 (West) - Odkryta przez Richarda M. West'a z Genewy na zdjęciu zrobionym 24 IX 1975 r. przez G. Pizarro z teleskopu znajdującego się w La Silla w Chile. Kometa miała wówczas jasność ok +16 magnitudo znajdowała się wówczas ok 3 j.a. od Słońca.

Peryhelium komety wyznaczono na 25 lutego 1976 roku. Poczatkowo obserwowana z południowej półkuli ziemi. W styczniu 1976 roku była już wyraźnym obiektem widocznym gołym okiem świecącym w gwiazdozbiorze Ryby Południowej (ok +3 mag). Z terenów Polski można było ją dostrzec od 20 lutego. Świecąc na wieczornym niebie miała już wówczas jasność ok -1 magnitudo. Między 25 a 28 lutego kometa znajdowała się w odległości kątowej mniejszej niż 10 stopni od Słońca. Stephen O'Meara z Massachusetts zaobserwował ją na dziennym niebie 25 lutego korzystając z 23 cm telekopu. Z kolei John Borthle zaledwie 7 minut po zachodzie Słońca zaobserwował ją gołym okiem jako obiekt -3 wielkości. Między 5 a 11 marca doniesiono o zaobserwowaniu rozpadu jądra komety na kilka fragmentów. Charakterystycznym dla komety West'a był bardzo szeroki warkocz przypominajacy kształtem wahlarz. Jego długość oceniana była początkiem marca na ponad 30 stopni kątowych.