1000 numerów Wiedzy i Życia

"Wiedza i Życie" to polskie czasopismo popularnonaukowe o różnych dziedzinach nauki. Astronomia i kosmos goszczą na jego łamach bardzo często. Numer 4/2018 jest tysięcznym numerem tego czasopisma. Gratulujemy redakcji!

Czasopismo "Wiedza i Życie" ukazuje się od 1910 roku, jest więc o kilka lat starsze niż "Urania", której tradycj sięga 1919 roku. W sposób regularny "Wiedza i Życie" jest wydawana od 1926 roku (natomiast "Urania" od 1922 roku). Pomimo tego, że obecnie ma konkurencję w postaci kilku innych tytułów popularnonaukowych, to nadal utrzymuje się na rynku, a jego marka jest bardzo mocna. Średni nakład to obecnie 49 tysięcy egzemplarzy. Wydawcą jest obecnie Prószyński Media Sp. z o.o.

W numerze 4/2018 z tematów astronomiczno-kosmicznych znajdziemy tekst o mgławicy Tarantula, nastarszej supernowej sprzed 10,5 mld lat, kalendarz astronomiczny na kwiecień oraz wywiad brytyjskim astronautą (Timothy Nigel "Tim" Peake), który na przełomie lat 2015/2016 spędził pół roku ma Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (ISS).

"Urania" ma obecnie "na liczniku" 793 numery, więc do 1000 trochę nam jeszcze brakuje. Życzymy redakcji "Wiedzy i Życia" kolejnego tysiąca numerów!