1000 subskrypcji kanału Urania TV

Nasz nowy youtubowy kanał Urania TV przekroczył pierwszy 1000 subskrypcji. Kanał wystartował nieco ponad miesiąc temu. Poświęcony jest astronomii i lotom kosmicznym.

Start kanału UraniaTV nastąpił 8 kwietnia 2018 r., a już zdobył całkiem spore grono widzów. Niedawno liczba osób subskrybujących kanał przekroczyła pierwszy tysiąc.

Pierszym filmem zamieszczonym w Urania TV była rozmowa z Mikiem Massimino, astronautą NASA, dotycząca m.in. naprawiania na orbicie Kosmicznego Teleskopu Hubble'a i tego co zrobić, aby zostać astronautą. W kolejnym materiale zaprezentowaliśmy Pawła Popowskiego z liceum w Siedlcach, który własnoręcznie skonstruował astrolabium sferyczne (sferę armilarną) - kopię przyrządu, którym posługiwał się Mikołaj Kopernika. Chcecie dowiedzieć się jak działał ten dawny istrument astronomiczny? Koniecznie obejrzyjcie ten odcinek.

Trzeci odcinek dotyczy toruńskiego radioteleskopu, czyli największej anteny radiowej w Polsce. Opowiada o nim dr Marcin Gawroński, który na co dzień prowadzi obserwacje tym instrumentem. Z kolei czwarta część to filmik przygotowany przez uczennicę, Justynę Adamczyk, w ramach eliminacji do ESO Astronomy Camp zachęcający do zainteresowania się astronomią.

W ramach UraniaTV będziemy prezentować ciekawe tematy i osoby zajmujące się astronomią i kosmosem zawodowo oraz hobbystycznie. Będą też interesujące materiały, które nie zmieściły się w całości w "Astronarium" z powodu ograniczeń czasowych tego programu.

Zapraszamy do oglądania i subskrypcji kanału UraniaTV.