„Astronarium” będzie na trzech antenach Telewizji Polskiej, w tym na TVP 1

Astronarium
„Astronarium”, telewizyjny serial naukowy o kosmosie, będzie emitowany na trzech ogólnopolskich kanałach, w tym na głównej antenie Telewizji Polskiej, czyli na TVP 1. Zapraszamy w środy i czwartki do TVP 3 i TVP Polonia, a w soboty i piątki do TVP 1.

Po przerwie wakacyjnej zapraszamy na premierę nowego odcinka „Astronarium” w środę 7 września 2016 r. o godz. 15:35 na antenie TVP 3. Powtórka zaplanowana jest po północy (godz. 00:50) oraz w czwartek o godz. 9:50. Tematem odcinka będą badania początków materii we Wszechświecie, jakie przy udziale polskich naukowców dokonywane są w Wielkim Zderzaczu Hadronów w laboratoriach CERN. Przez kolejne miesiące „Astronarium” będzie można oglądać w TVP 3 co tydzień w środy i czwartki.

Nowością jest wejście programu na główną antenę Telewizji Polskiej, czyli do TVP 1. Tutaj po raz pierwszy będzie można oglądać „Astronarium” w sobotę 10 września o godz. 10:30, a później co tydzień o tej samej porze. Dodatkowo od 23 września w TVP 1 będą powtórki w piątki o godz. 8:20.

Emisje w TVP 1 rozpoczną się od odcinka poświęconego Europejskiemu Obserwatorium Południowemu (ESO), wielkiej organizacji zajmującej się badaniami kosmosu prowadzonymi z powierzchni Ziemi. ESO posiada olbrzymie teleskopy na pustyni Atakama w Chile. Polska stała się członkiem ESO w ubiegłym roku.

Dodatkowo, powtórki wcześniejszych odcinków emitowane będą w TVP Polonia co tydzień w środy o godz. 15:55. Oprócz tego niektóre z regionalnych kanałów Telewizji Polskiej emitują „Astronarium” w dodatkowych godzinach, poza wspólnym ogólnopolskim pasmem TVP 3, np. w TVP 3 Bydgoszcz we wtorki o godz. 20:15.

„Astronarium” to seria popularnonaukowych programów o astronomii i kosmosie realizowanych we współpracy Polskiego Towarzystwa Astronomicznego i Telewizji Polskiej, przy wsparciu finansowym od Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Partnerem medialnym programu jest czasopismo i portal „Urania – Postępy Astronomii”. Zdjęcia realizowane są przez ekipę telewizyjną z TVP 3 Bydgoszcz.

Twórcy reklamują swoją produkcję jako „program o tajemnicach kosmosu i polskich naukowcach, którzy je badają”. Kamery telewizyjne odwiedzają różne ośrodki badawcze w Polsce, a także polskich naukowców pracujących poza granicami naszego kraju. Badacze w przystępy sposób przedstawiają najnowsze badania Wszechświata, a także swoje odkrycia i sukcesy.

Astronarium jest także obecne w mediach społecznościowych, na Facebooku, Twitterze, Instagramie oraz na YouTube. Oficjalna witryna internetowa programu ma adres www.astronarium.pl.