Astronarium nr 10 o gwiazdach zmiennych

Dzisiaj o godz. 17.30 na kanale TVP Regionalna nastąpi premiera kolejnego odcinka programu "Astronarium". Tym razem tematem będą badania gwiazd zmiennych, a zaprezentowane zostanie m.in. Obserwatorium Astronomiczne na Suhorze.

"Astronarium" to cykl popularnonaukowych programów telewizyjnych na temat astronomii i badań kosmosu. W programie przestawiane są badania wykonywane przez polskich naukowców. Obecnie emitowane są premierowe odcinki drugiej serii cyklu. Kolejne odcinki można oglądać co dwa tygodnie w soboty w paśmie wspólnym regionalnych kanałów Telewizji Polskiej, czyli w TVP Regionalna oraz równolegle w internecie na TVP Stream.

Oprócz sobotnich emisji premierowych drugiej serii, powtórki można oglądać w środy o godz. 8.30. Dodatkowo w czwartki o godz. 19.00 program mogą oglądać widzowie telewizji TVP Bydgoszcz. Z kolei odcinki pierwszej serii są aktualnie powtarzane na kanale TVP Polonia.

"Astronarium" to produkcja Polskiego Towarzystwa Astronomicznego wspólnie z Telewizją Polską, dofinansowana przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Partnerem medialnym programu jest czasopismo i portal "Urania - Postępy Astronomii".

Odcinki programu można także oglądać w internecie na stronie www.astronarium.pl oraz na YouTube pod adresem www.youtube.com/c/AstronariumPl.

Kopuła 60 cm teleskopu w Obserwatorium na Suhorze. Źródło: Astronarium.