Chiny wysyłają na orbitę kolejnego satelitę rozpoznawczego serii LKW

Chiny wracają do rakietowej aktywności po obchodach świąt Chińskiego Nowego Roku. Z kosmodromu Jiuquan wystartowała dzisiaj rakieta Długi Marsz 2D z kolejnym satelitą teledetekcyjnym serii LKW.

Lot przebiegł pomyślnie i choć jak to już wcześniej bywało oficjalne media mówią o cywilnych zastosowaniach tych satelitów, to analitycy nie mają wątpliwości, że LKW to wojskowy system.

Satelity LKW trafiały na orbitę w bardzo szybkim tempie. Lot pierwszego egzemplarza (LKW-1) odbył się 2 grudnia 2017 roku. LKW-2 poleciał 23 grudnia, niedługo po nim, bo 13 stycznia tego roku na orbitę trafił LKW-3. Wszystkie satelity serii leciały na rakiecie Długi Marsz 2D, startującej z Jiuquan.

Był to już 25. start orbitalny w tym roku, 8. start rakiety chińskiej, czym zrównuje się na razie ze Stanami Zjednoczonymi. Następny planowany start rakietowy odbędzie się z kosmodromu Bajkonur, gdzie załoga Sojuza przygotowuje się już do lotu załogowego na Międzynarodową Stację Kosmiczną.

Źródło: NSF

Na zdjęciu: Rakieta Długi Marsz 2D startująca z satelitą wenezuelskim VRSS-1 z portu kosmicznego w Jiuquan. Źródło: Cristóbal Alvarado Minic.