Koniec pierwszego sezonu Astronarium

Astronarium - odcinki w internecie
W marcu i kwietniu emitowane były odcinki premierowego sezonu programu telewizyjnego "Astronarium". W maju nastąpi przerwa w emisji, w wakacje będą powtórki, a jesienią nowe odcinki sezonu drugiego. Wszystkie dotychczasowe dostępne są w internecie.

"Astronarium" jest cyklem programów telewizyjnych poświęconych astronomii i badaniom Kosmosu. Poszczególne odcinki mają temat przewodni i są realizowane w różnych ośrodkach badawczych w całej Polsce. O swojej pracy opowiadają polscy naukowcy, którzy odkrywają tajemnice Wszechświata.

Dzięki decyzji Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego o dofinansowaniu produkcji dalszych odcinków, powstaną jeszcze dwa sezony "Astronarium" po 13 odcinków. Razem będą to więc 34 odcinki po 23 minuty, sumarycznie 13 godzin premierowych emisji na ogólnopolskiej antenie telewizyjnej (plus wielokrotne powtórki), czyli popularyzacja w szerokich kręgach społeczeństwa tematu astronomii i najnowszych polskich osiągnięć na tym polu.

Oto spis odcinków sezonu pierwszego wraz z datami premier ogólnopolskich:

Odcinek 1 - Radioastronomia (2.03.2015)
Odcinek 2 - Satelity BRITE (9.03.2015)
Odcinek 3 - Meteoryty (16.03.2015)
Odcinek 4 - Astronomia amatorska (23.03.2015)
Odcinek 5 - Gwiazdy kataklizmiczne (30.03.2015)
Odcinek 6 - Aktywność słoneczna (13.04.2015)
Odcinek 7 - Europejskie Obserwatorium Południowe (20.04.2015)
Odcinek 8 - Obserwatorium ALMA (27.04.2015)

Producentami "Astronarium" są Polskie Towarzystwo Astronomiczne - organizacja zrzeszająca zawodowych astronomów oraz Telewizja Polska (program nagrywa ekipa TVP Bydgoszcz). Partnerem programu jest czasopismo i portal "Urania - Postępy Astronomii". Z kolei istotną część finansowania kosztów produkcji zapewniło Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

Wszystkie dotychczasowe odcinki programu można oglądać w internecie poprzez stronę www.astronarium.pl/odcinki.