NASA wyłączyła swoją stronę internetową

Widok witryny internetowej NASA (www.nasa.gov) w dniu 3.10.2013 r. około godz. 13:30.
Od kilku dni internauci wchodzący na witrynę internetową NASA mogą przeczytać komunikat o jej wyłączeniu z powodu braku funduszy. Amerykańska agencja ma problemy z powodu wstrzymania finansowania z funduszy federalnych związanego z kryzysem w uchwalaniu amerykańskiego budżetu.

Biały Dom zdecydował o zamrożeniu funduszy dla wielu agencji rządowych, w tym dla NASA. Jak podaje CNN, zagrożona może być nawet najbliższa misja na Marsa. W ramach misji o nazwie MAVEN ma zostać wystrzelona sonda, która będzie krążyć po obicie wokół Czerwonej Planety. Start jest planowany na 18 listopada, a okno startowe będzie dostępne przez 20 dni. Jeśli nie uda się wystartować w tym okresie, to następna dogodna okazja nastąpi dopiero za dwa lata.

NASA postanowiła o wyłączeniu swojej głównej witryny internetowej. Po wejściu na nią internauta widzi jedynie komunikat taki jak na powyższej ilustracji. Nie działa także część profili NASA w mediach społecznościowych (np. na Facebooku).

Brak medialnych kanałów informacji od NASA to tylko jeden ze skutków. Zdecydowanie poważniejsze konsekwencje mogą dotknąć różnych projektów naukowych. Jak podaje CNN, około 18 tysięcy pracowników agencji, czyli 97 proc. zatrudnionych, przebywa od wtorku 1 października na urlopach. Pracują tylko osoby odpowiedzialne za najbardziej krytycznych projekty, takie jak bezpieczeństwo astronautów na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (ISS).