Trwa Toruński Zlot Miłośników Astronomii TZMA 2015

Po raz piąty w Toruniu zorganizowano zlot miłośników astronomii. Potrwa od 13 do 16 sierpnia. Na uczestników czekają liczne atrakcje, w tym odwiedziny w obserwatorium astronomicznym w Piwnicach koło Torunia. W sobotę 15 sierpnia będzie dzień otwarty dla mieszkańców Torunia.

Zlot został organizowany przez osoby skupione wokół portalu internetowego AstroVisioN.pl. W programie są dwie ciekawe wycieczki: do Centrum Astronomii UMK, w którym pracują największy polski radioteleskop i największy teleskop optyczny na terenie naszego kraju; do Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy, czyli toruńskiego odpowiednika warszawskiego Centrum Nauki Kopernik.

Oprócz powyższych atrakcji na uczestników czekają prelekcje popularnonaukowe, seans w planetarium, warsztaty z astronomii, zwiedzanie Torunia i oczywiście nocne obserwacje nieba, w tym oglądanie meteorów z roju Perseidów, których maksimum przypada na czas zlotu.

W piątek 15 sierpnia wieczór będzie otwarty dla mieszkańców Torunia i innych gości. Wszyscy chętni mogą przybyć na Barbarkę koło Torunia wieczorem od godziny 20:00 i obserwować niebo przy pomocy sprzętu udostępnionego przez uczestników zlotu.

Źródło: TZMA / AstroVisioN

Fragment strony internetowej Toruńskiego Zlotu Miłośników Astronomii. Źródło: TZMA 2015.