UraniaTV nr 1 z astronautą NASA - Spaceman od Teleskopu Hubble'a

Spaceman

W pierwszym odcinku UraniaTV występuje Mike Massimino, astronauta NASA, który dwukrotnie naprawiał na orbicie Kosmiczny Teleskop Hubble'a. UraniaTV to nasz nowy kanał na YouTube poświęcony astronomii i kosmosowi.

Niedawno ukazała się w Polsce książką pt. „Spaceman. Jak zostać astronautą i uratować nasze oko na Wszechświat” – autobiografii Mike'a Massimino, astronauty NASA, który odbył dwa loty w kosmos i w obu przypadkach były to misje serwisowe do Kosmicznego Teleskopu Hubble'a. Polecamy książkę – jest ciekawa i inspirująca.

Okazuje się, że Mike wcale nie miał lekko z realizacją swojego marzenia z dzieciństwa o karierze astronauty. NASA przyjęła go dopiero po czwartej próbie aplikowania do programu szkolenia astronautów. W UraniaTV opowiada także, jak to jest z naprawą teleskopu na orbicie, oraz co zrobić, aby zostać astronautą.

W ramach UraniaTV będziemy prezentować ciekawe tematy i osoby zajmujące się astronomią i kosmosem – zawodowo oraz hobbystycznie. Będą też interesujące materiały, które nie zmieściły się w całości w „Astronarium” z powodu ograniczeń czasowych.

Zapraszamy do oglądania i subskrypcji kanału UraniaTV.