"Vademecum Miłośnika Astronomii" ma 25 lat

25 lat "Vademecum Miłośnika Astronomii"
Ukazał się numer 1/2016 kwartalnika "Vademecum Miłośnika Astronomii", co oznacza, że czasopismo to w tym roku świętuje swoje 25 urodziny. Pełna rocznica nastąpi w maju, ale "Urania" już składa jak najlepsze życzenia.

"Vademecum Miłośnika Astronomii" to czasopismo w formacie wielkości zeszytu opisujące to co widać na niebie oraz poruszające tematy związane ze sprzętem optycznym i astronomicznym. W najnowszym numerze 1/2016 znajdziemy kalendarzyk astronomiczny na kwiecień, maj i czerwiec, komunikat Towarzystwa Obserwatorów Słońca, opis gwiazdozbiorów Wolarza i Korony Północnej, a także informacje o obserwacjach Marsa i o gwieździe zaćmieniowej HW Virginis.

Pierwszy numer czasopisma ukazał się w 1991 roku. Zewnętrzna forma okładki nie zmieniła się od tamtej pory, ciągle jest to zdjęcie obiektu niebieskiego (oczywiście w każdym numerze inne) otoczone ramką w jednolitym kolorze, zmieniającym się z numeru na numer.

Warto przypomnieć, że rok 1991 był bardzo ciekawy z punktu widzenia czytelników czasopism astronomicznych. Poza tym, ze pojawiło się "Vademecum Miłośnika Astronomii", to zmiany zaszły także w "Postępach Astronomii", które zyskały kolorową okładkę i zmieniły formułę z naukowej na popularnonaukową. A rok później zmianie uległa również "Urania". Po kilku latach "Urania" i "Postępy Astronomii" połączyły się zachowując numerację "Uranii".

Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin dla "Vademecum Miłośnika Astronomii" od nieco starszej, bo blisko 100-letniej "Uranii".