Jak odbierać sygnał PW-Sata2?

Anteny stacji naziemnej PW-Sat2 na wydziale EiTI Politechniki Warszawskiej
Już w poniedziałek, 19 listopada 2018 r. spodziewane jest wyniesienie satelity PW-Sat2 na orbitę na pokładzie rakiety Falcon 9! Podczas swojej czterdziestodniowej misji PW-Sat2 będzie nadawał w paśmie amatorskim i każdy, kto posiada odpowiedni sprzęt radioamatorski, będzie w stanie odbierać i dekodować dane. SKA wspólnie z firmą SoftwareMill udostępniły narzędzia, dzięki którym będzie to możliwe!

Dwa loty zaopatrzeniowe do Międzynarodowej Stacji Kosmicznej

W ostatnich dniach odbyły się dwa loty zaopatrzeniowe do Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. W piątek w stronę ISS poleciała rakieta Sojuz FG ze statkiem Progress MS-10, a w sobotę wystartowała rakieta Antares ze statkiem Cygnus.

Rakieta Falcon 9 wynosi katarskiego satelitę telekomunikacyjnego

W czwartkowe popołudnie z kosmodromu Cape Canaveral na Florydzie wystartowała rakieta Falcon 9 z wojskowym satelitą telekomunikacyjnym dla Kataru Es’hail 2.

Odkryto nieuchwytną gwiazdę kryjącą się za supernową typu Ic

Astronomowie nareszcie mogli odkryć długo poszukiwanego prekursora określonego typu eksplodującej gwiazdy, przeczesując archiwalne dane z Kosmicznego Teleskopu Hubble’a. Uważa się, że supernowa typu Ic wybuchnie, gdy jej masywna gwiazda zostanie pozbawiona zewnętrznych warstw wodoru i helu.

Premiera książki "Początki (prawie) wszystkiego"

Początki (prawie) wszystkiego
Ukazała się książka, która opowiada skąd wzięło (prawie) wszystko: Wszechświat, gwiazdy, planety, życie, cywilizacja... Zachęcamy do jej lektury, książka otrzymała patronat od czasopisma i portalu "Urania - Postępy Astronomii".

Kolejny satelita ICEYE już 19 listopada trafi na orbitę

ICEYE-X2 to wyposażony w radar SAR polsko-fiński satelita do obserwacji Ziemi. Jego wystrzelenie stanowić będzie kolejny krok na drodze do budowy innowacyjnej konstelacji zdolnej do pozyskiwania wysokiej jakości zobrazowań satelitarnych niezależnie od warunków pogodowych. Start misji zaplanowano na 19 listopada. Satelita został zaprojektowany i wybudowany przez fińską firmę ICEYE, przy udziale polskiej spółki Creotech Instruments S.A.

Zaproszenie na finał Copernicus Hackaton w Warszawie

Organizatorzy zapraszają na finał międzynarodowego wydarzenia pobudzającego rozwój technologii opartych o dane pochodzące z satelitów obserwacyjnych - Copernicus Hackathon, który odbędzie się już w najbliższą sobotę w warszawskim Space Hubie (Brain Embassy, 5 piętro, Al. Jerozolimskie 181B, Warszawa).

Strony