Ujawniając tajemnice Drogi Mlecznej

Międzynarodowy zespół astronomów skatalogował ponad 70 źródeł wysokoenergetycznych promieni gamma, w tym 16 wcześniej nieodkrytych, podczas badania Drogi Mlecznej przy użyciu teleskopów promieniowania gamma.

Wszechświat w obiektywie - specjalne pokazy Astronarium w Toruniu

W ramach festiwalu nauki w Toruniu będzie jutro okazja zobaczyć specjalne pokazy "Astronarium" zatytułowane "Wszechświat w obiektywie". Odbędą się o godzinach 14, 16 i 18 w kinie Od Nowa przy ul. Gagarina. Wstęp wolny.

18. Toruński Festiwal Nauki i Sztuki

W Toruniu trwa kolejna edycja festiwalu nauki. Jak zwykle w programie nie brakuje imprez dotyczących astronomii i kosmosu. Prezentujemy ich listę.

Niebo na dłoni nr 18 o Jowiszu

Na YouTube dostępny jest nowy odcinek z cyklu "Niebo na dłoni". Tym razem tematem jest Jowisz - największa planeta Układu Słonecznego.

Rosyjska rakieta Proton-M wynosi satelitę telekomunikacyjnego dla wojska

Z kosmodromu w Bajkonurze po raz pierwszy od siedmiu miesięcy wystartowała ciężka rosyjska rakieta nośna Proton-M. W swoim pierwszym locie w 2018 roku wyniosła na orbitę drugiego wojskowego satelitę telekomunikacyjnego serii Blagovest.

Prelekcja Uranii na spotkaniu PTMA w Poznaniu

W piątek o godzinie 18:30 zapraszamy na spotkanie zorganizowane przez poznański oddział PTMA. Będzie mowa o różnych ciekawych działaniach Uranii i paru wartych uwagi inicjatywach ogólnoświatowych na przyszły rok.

Czarna dziura i wiatr gwiazdowy tworzą ogromnego motyla i wyłączają proces powstawania gwiazd w galaktyce

Nowe badania eksplorują galaktykę NGC 6240. Podczas, gdy większość galaktyk posiada w swoim centrum jedną supermasywną czarną dziurę, NGC 6240 ma dwie, które przy okazji okrążają się wzajemnie jednocześnie pozostając blisko zderzenia się.

Strony