Astronarium nr 67 o Księżycu

Dzisiaj premiera nowego odcinka z cyklu "Astronarium". Tematem będzie naturalny satelita Ziemi - Księżyc. Emisja w TVP 3 o godz. 17:00 i 20:30, a potem na YouTube.

Księżyc - kosmiczny towarzysz naszej planety, który fascynuje nas od zarania dziejów. Ale co tak naprawdę o nim wiemy? Od dawnych obserwacji, przez załogowe loty programu Apollo, aż po współczesne sondy kosmiczne. W odcinku dowiemy się jak zmieniała się nasza wiedza o Księżycu i jaka może być jego rola w przyszłości.

Astronarium to seria popularnonaukowych programów telewizyjnych o astronomii i kosmosie. Prezentuje zagadki Wszechświata i naukowców, którzy je badają. Kamery programu odwiedzają różne instytuty naukowe w Polsce i poza granicami naszego kraju pokazując najnowszą wiedzę o Wszechświecie, jaką dysponują współcześni astronomowie i fizycy.

Producentami programu są Polskie Towarzystwo Astronomiczne (PTA) oraz Telewizja Polska (TVP), a partnerem medialnym czasopismo i portal "Urania - Postępy Astronomii". Dofinansowanie produkcji zapewnia Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.